Manuspitch 2.0

Idag, fettisdagen 2012, begav sig undertecknad och Rebecca Mörtberg iväg för att pröva lyckan på förlaget Kabusa. Jag har nog inte varit så nervös på mycket mycket länge, en känsla som inte blev bättre av att kontoret ligger tre trappor upp i ett underbart gammalt hus.

Som jag förutspådde var alla mycket trevliga, och jag blev snabbt invisad på ett av rummen för att tala med en mycket trevlig redaktör. Så där sitter jag, fullkomligt utmattad efter att ha klättrat upp för alla dessa trappor, och skall försöka att berätta om min bokserie på ett sätt som skall få den att låta lika bra som jag just nu tycker att den är. Jag berättar att jag redan talat med en av de andra redaktörerna som verkade mycket positivt inställd bortsett från att min bok inte var riktigt rätt genre, inte tillräckligt fantastisk skräck. ”Men,” sa jag, ”det blir mer skräck allteftersom böckerna fortskrider.” Vi kom överens om att jag skall skicka in manuset till en senare bok.

Så, sammanfattningsvis, skall jag slutredigera bok tre och mejla till den snälla redaktören senast fredag. Imorgon blir det tårta av flera anledningar!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kmcollin
    Feb 21, 2012 @ 23:18:38

    De kommer älska manuset när de har läst det. (:

    Svara

  2. Tessan - KREATiV text I foto I design
    Feb 22, 2012 @ 08:11:39

    Å vad spännande, lycka till!

    Svara

  3. Elisabets mamma
    Feb 22, 2012 @ 10:37:27

    Fantastiskt!!!

    Svara

Kommentera

