Manuspitch 2.1, och ett spöke

Nu är manuset både pitchat och inskickat! Har ni tid och möjlighet får ni gärna hålla en tumme eller två. Håll också tummarna för talangfulla Rebecca Mörtberg, som även hon har skickat in sitt manus. Det är med blandade känslor som jag tryckte på skicka-knappen på mailen. Å ena sidan hade jag velat fortsätta att redigera, gå ner på djupet och börja mixtra med smådetaljer, å andra sidan är det fantastiskt skönt att det för stunden inte ligger i mina händer. Jag kan inte göra någonting för mitt manus för stunden och den hjälplösheten är i det närmaste behaglig.

Idag har jag dessutom roat mig med att spela rollspel med M, N, E och T. Eller M, E, N, T, som en förkortning till ”mentalsjukdom”, vilket passar utmärkt då det var skräckrollspel i H.P Lovecraft-anda som vi gav oss på. Det gick bra, alla överlevde (vilket är långt ifrån en självklarhet i bordsrollspel). Det som var desto värre var att åka hem helt ensam mitt i natten. Det slutade med att jag stod och väntade på bussen på en lite mer befolkad hållplats, mitt emot gamla Vasa sjukhus (numera Chalmers Vasa).

I brist på annat tog jag upp min smarta mobiltelefon för att ta en bild och se om jag kunde göra något intressant av den, och döm om min förvåning när jag tittade på bilden efteråt! Kanske var det bara min ännu skrämda hjärna som inte kunde låta bli att spela mig ett spratt, kanske var det någonting helt annat. Kan ni se vad det är som är underligt med den?

För övrigt fick jag idag träffa den underbara människa som lämnade ”I believe in Sherlock Holmes”-lappen i vår butik! Otroligt trevlig och jag kunde inte annat än att förvandlas till en fangirl av sällan skådat  slag! Sprid ordet! Vi tror på Sherlock och Moriarty var riktig!

(Benedeict Cumberbatch skall vi nog inte prata om idag. Inte ett ord skall jag säga om honom.)

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rebecca Mörtberg
    Feb 24, 2012 @ 17:46:01

    Jag klickade med på knappen med blandade känslor. Först är man jätteglad att man har gjort det och det inte ligger i ens egna händer… sedan inser man att det LIGGER I NÅGON ANNANS HÄNDER. Då blir man mer nervös över att man inte längre kan påverka det. Men men… man kan bara hoppas, vänta och se. Så jag rekommenderar att göra något annat för att hålla tankarna borta och därmed inte tänka för mycket… Som att sätta sig och skriva på ett nytt manus? 😉

    Svara

    • Susanna Björnberg
      Feb 26, 2012 @ 02:57:42

      Eller hur! Det känns lite som att falla: antingen så blir det pang bom ner i backen, eller så lyckas man missa marken och sväva iväg. Allt beror på vem som läser manusset, på vilket sätt, och vad de är ute efter. Heja oss!

      Svara

  2. Elisabets mamma
    Feb 25, 2012 @ 22:39:22

    Ännu en knuff i riktningen åt att jag ger ut min kommande bok via books-on-demand! Bara tanken på att någon annan kan ha åsikter om det JAG har skrivit är ju barock. Men det är klart att ett förlag i ryggen inte är fy skam!

    Svara

    • Susanna Björnberg
      Feb 26, 2012 @ 03:01:05

      Books-on-demand och liknande sidor är helt klart positivt, men jag skulle vara lika nervös då som jag är nu. Vare sig om det är en förläggare eller läsare så är jag orolig att de inte skall tycka om böckerna, och ges de ut genom ett förlag så vet jag att i alla fall någon mer gillar dem.

      Svara

  3. Elisabets mamma
    Feb 27, 2012 @ 21:11:53

    När jag gav ut första seriebokenboken själv, så startade jag en blogg, och lade ut en ruta om dagen. Sade att ”När fyrtio personer har sagt att de köper en bok av mig, så ger jag ut den!” Sedan skickade jag den full av förtroende till en massa tidningar för recensioner. Har inte slagit mig att jag borde varit nervös… Men det har kanske sina förklaringar. Jag visste att teckningarna inte var av så hög kvalitet, och det är också det enda några har påpekat. Resten? Resten är ju jättebra, varför vara nervös då?

    Svara

Kommentera

