Akta oss för ACTA

Idag blir det ett kortare inlägg medelst telefon (jag är högteknologisk!), och ämnet lite allvarligare.
Idag har jag, för första gången på länge, varit och demonstrerat. Vi var en stor grupp medborgare som demonstrerade mot detta absurda lagförslag (jag lägger upp en länk till en superbra förklaring så snart jag kommit hem till min dator).
I vanliga fall brukar det jag är rädd för var helt andra saker, som dödsbubblor och gammablixtar, så det här är illa. Jag säger som Hamlet:
Ur led är tiden, ve att jag är den
som fötts att den vrida rätt igen.

20120225-162247.jpg

 

Edit: Och HÄR är den utlovade länken med superbra förklaring till vad ACTA egentligen handlar om.

Kommentera

