Ode till en reservoarpenna

Ack, du penna av svart och guld,
Med svärtat bläck och ebenholts,
Du skapar ord med stor finess,
Trots min egen okunskap.

Oh, du penna av svart och guld,
De ord du skriver är skönheten,
Personifierad, med vackra drag,
Trots min fula handstil.

 

Tack till Sara för idén. Och här har ni anledningen till att jag inte  är poet. Hade jag levt i gamla Grekland skulle jag troligtvis ha blivit avrättad för mitt brott mot poesin. Men nu gör jag inte det och jag hoppas att denna min ursäkt till alla poetvänner kväser eventuella aggressioner.

Nu kanske någon frågar sig om denna penna verkligen är så fantastiskt, och då kan jag direkt säga att ja, det är den. Som Martine sa igår då vi diskuterade handstilar, apropå brevlajvet, att en bra penna kan göra under för en mindre bra handstil, som min. Kanske är det därför jag tycker så mycket om den.

Det var med denna penna som jag skrev nio brev natten till igår. Nio brev är inte flugskit när det kommer till handvärk, skall jag tala om för er. Kanske är det då dags att börja skriva mina böcker old school style? Papper och penna, ingen rättstavning och inget automatiskt radavstånd! Ja, om jag nu är så förälskad i den här pennan, sätt igång och skriv!

Eller inte. Kanske är det också därför jag och Pennan ännu kommer så bra överens, för att jag inte har tärt på vårt förhållande genom att överanvända den än. Det är och förblir min brevpenna. Lite som att du aldrig skulle äta upp din brevduva…

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. N.
    Mar 01, 2012 @ 16:12:54

    Alltid fint med lite kärlekspoesi… speciellt riktad mot en så vacker penna.

    Svara

  2. Elisabets mamma
    Mar 03, 2012 @ 10:11:05

    Vad är det med namnet Henry egentligen???

    Svara

Kommentera

