Att läsa

Jag måste erkänna någonting. Min hemlighet vilar som en tyngd över mitt arma hjärta och det är med sorg jag tvingas berätta det som för evigt kommer att dra mitt namn i smuts och fördärvan. Mina vänner, här kommer det. Jag… läser mycket långsamt.

Detta är förvisso en sanning med modifikation, när jag hittar någonting som intresserar mig kan det gå undan, men då måste det också hålla fast mig. För närvarande tror jag att jag har ett tiotal påbörjade böcker som jag av en eller annan anledning lagt ifrån mig för att börja på en annan istället. Och där har vi också en av mina största rädslor; att bli en författare som bara blir bortlagd för någonting annat. Nu är ju, som väl är, inte alla läsare lika lättdistraherade som jag men det är en ringa tröst då tanken väl har satt sig.

Och i övrigt? Redigerar jag? Skriver jag nästa synopsis? Har jag ont i magen av nervositet över att höra från Förlaget? Just nu är svaret nej på allt det, jag har nämligen bestämt mig för att gå ner i vikt, och det rejält, och en sak är då säker: Jag har väldigt svårt att koncentrera mig när jag är hungrig. För att komma på andra tankar sitter jag och tittar på youtubefilmer om matlagning och tänker på hur lycklig jag kan skatta mig över att jag inte äter baconbomber och friterade snickers. Jag försöker att inte våndas över hur gott det ändå ser ut…

Bok! Bok, var det ja… Jag skall, så snart värken av oro i magen har lagt sig lite, återgå till det jag gör bäst (vilket antingen betyder att jag är bra på att skriva böcker eller ganska medioker på allting, valet är ditt). Under helgen bär det möjligtvis av till Falkenberg, lite beroende på dagsform, och där hoppas jag att kunna insupa inspiration och arbetsro. Det här kommer att bli bra! Men oj, vad hungrig jag är…

Kommentera

