Avkoppling

Jag har skrivit mycket om både arbete och fritid men jag tror inte att jag skrivit något riktigt inlägg om hur jag kopplar av. Det kanske verkar som om jag inte gör mycket annat, det är svårt att få något arbete gjort då jag väntar på svar från förlaget, men där skiljer jag på arbetstänkande och ren avkoppling.

Jag tycker om att titta på trevliga program. Så långt är det väl ingenting som skiljer sig från vanliga människor, och efter som jag är en mycket vanlig människa så tänker jag inte heller skilja mig från mängden på något sätt. Jag tycker om att titta på improvisationsteater, så program som Whose Line Is It Anyway? och Improv A Ganza passar mig som handen i handsken.

Idag fick jag även veta att ännu ett av mina favoritprogram, QI, beräknas komma i svensk version till hösten. Jag är enkel på det viset, lättroad. Tyvärr så är jag lika lätt att göra bedrövad och det är lika bra att jag inte är mitt i ett skrivprojekt då Opeppen har slagit på stort och spridit sig i hela mig. Upp som en sol och ner som en pannkaka, är det inte så man brukar säga? Men att gnälla ligger inte för mig (egentligen gnäller jag hela tiden, något de närmast sörjande kan gå i god för) så jag biter ihop. Det är bara så mycket lättare att lida i tysthet då andra vet om det.

Platsminnen skall nog få ta en stor plats i mitt nästa skrivprojekt. Det känns lite som att min erfarenhet av det är för stor att ignorera efter helgens utflykt.

Kommentera

