Dumheter jag hittar på

Tänk vad enkelt livet hade varit om man bara gjorde saker man tyckte om. Tänk hur glad man skulle ha varit om man bara tog den enkla vägen genom livet och inte utsatte sig själv för dumheter. Jag, som är livrädd för läskiga saker, borde alltså inte se på läskiga filmer, läsa läskiga böcker (som paradoxalt nog inkluderar mina egna) och spela läskiga rollspel. Det är inte nyttigt för mig.

Och ändå gör jag det. Det är verkligen svårt, för att inte säga omöjligt, att låta bli. I alla fall rollspelandet. Ikväll varvades det läskiga med mer mysiga scener vilket gjorde det okej. N var spelledare (en förbannat bra sådan) och jag och E fick sjunga karaoke. Och min karaktär gick miste om sitt livs chans (jag har svårt att släppa det. Det var för bra.)

Återvände även från Falkenberg igår och det blev tyvärr inte så inspirerande som jag hade hoppats. Det är inte miljöerna det är fel på, egentligen är det väl inget fel alls, men jag gjorde misstaget att vara fasligt förtvivlad första gången jag bodde i det huset och därför kommer det nog alltid vara förknippat med den känslan. Alltså är det inte någon bra plats för mig att skriva på (tough luck!).

Bortsett från det är saker och ting bättre än på ett tag. Oron över förlaget (mitten av april och självförtroendet är inte på lika mycket topp längre. Jag måste verkligen hitta något bra sätt att slappna av på. Tips? Mottages tacksamt! Seså, bara att komma med era tips, jag är övertygad om att de alla är fantastiska!) och oron över mycket annat är lite blockerande men inte så illa att jag handlingsförlamat bara står och stirrar i tomma intet.

Avslutar med en bild på, i mitt tycke, världens vackraste sandstrand. Skrea strand.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elisabets mamma
    Mar 13, 2012 @ 20:41:58

    Tipset är att skissa på en lajvkaraktär från Randersmark!

    Svara

Kommentera

