Allt det andra

Som jag tidigare sagt (för jag säger väldigt mycket som jag inte följer upp direkt. Jag borde gå igenom tidigare inlägg och göra just det, se till att allting avrundas innan jag börjar på nya saker.) så går jag även en kurs i Concept Art vid HGO. Jag är inte särskilt bra på att vare sig måla eller teckna, men det fina med concept art är att man inte behöver vara det. Det viktiga är att få fram det man vill ha sagt.

Av många anledningar, mest för att jag är lat, brukar jag vänta med att göra mina hemuppgifter till sista stund. Denna sista stund brukar infalla på torsdagar eftersom jag jobbar alla fredagar och inte har så mycket tid att göra någonting då. Alltså sitter jag nu, mellan en trevlig lunch och en trevlig improkväll, och försöker febrilt att måla en bild av ett framtida Rio de janerio. Hur det går? Framåt. Men jag är verkligen inte bra på det där med färger och faktum är att jag mer än en gång har varit nära att bara hoppa av kursen i ren frustration. Men skam den som ger sig! Vad är det egentligen det värsta som kan hända? Att jag inte blir godkänd? Ja, det är det nog, och det är inte hela världen. Kan man tycka. Jag tar dock, mitt i min lathet, ganska allvarligt på mina studier, och jag tänker bannemej inte ge upp. Och hör sen!

Med detta sagt, kan jag meddela att den slutgiltiga redigeringen av Kom ut och lek närmar sig sitt slut. Efter det skall jag göra faktakollar och faktiskt börja skriva om texten. Under tiden skall jag jobba och skriva brev. Det här kommer att bli fantastiskt! (Och jag menar det. Det där är inte sarkasm även om det kan låta så. Eller snarare se så ut.)

Och här är en tidig version på vad jag egentligen sysslar med idag.

Kommentera

