Improviserad underhållning

Då jag avslutat bilden för kursen tidigare under dagen ansåg jag mig ha all rätt att koppla av. Och det var från allt utom vänner och improvisationsteater. Det var den eminenta gruppen Primalimpro som stod för underhållningen och vänskapen, något som dessutom kompletterades av ett stort gäng med både gamla och nya bekantskaper.

Efter att föreställningen var slut, och jag tagit farväl av M och N, tog jag och E en lång promenad in mot stan och Haket (där jag träffade mitt spontana fan. Hej R!), vilket sedan byttes ut mot L’assassino (där det för övrigt händer någonting spännande första april!). Ja, vad kan jag säga, annat än att jag har världens bästa och snyggaste vänner? Hur kunde lilla jag samla ihop en sådan här av skönheter? Talang. Måste vara talang.

Det är dagar (lunchade med finaste Y innan vi gick på konstmuseet där jag konstaterade att ”det här är konst” och ”det här är inte konst”) och kvällar som dessa som ger ork och pepp att göra allt annat. Om jag nu bara kunde hitta inspirationen till de nästa två böckerna jag har på min ”att skriva”-lista så vore allt perfekt! Men jag gissar att det kommer  när concept art-kursen är över nästa vecka och jag kan börja koncentrera mig mer på skrivandet över lag.

Och såhär blev slutresultatet av den fruktade skoluppgiften, utifall att någon av er var nyfiken.

Kommentera

