Hemliga sällskap och slutna förbund

Något som alltid har fascinerat och lockat mig är det hemliga och fördolda. Kort sagt (om än knapphändigt då. Vissa saker behöver bara längre förklaringar.) det mystiska. På grund av detta, som Lovecraft skrev, skriver jag skräck. Jag är, som tidigare nämnt inte särskilt förtjust i att själv läsa skräck och det är på grund av detta som jag först igår satte mig ner med en av De svenska översättningarna av Lovecrafts novellsamlingar och till min förtjusning möttes av en liten skrivarskola.

Hur som haver. I flera år har jag velat skriva om ett enligt sällskap och har mer eller mindre tydligt smugit in det i tidigare böcker, dock ej alltid i den uppenbara formen av ett faktiskt slutet sällskap. Vad jag nu vill skriva (tillsammans med steampunk och noir och allt annat som skvalpar runt i huvudet på mig. Varför skall det vara så stört omöjligt att skriva en novell.) är någonting mer koncentrerat kring ett hemligt sällskap light, tänk Frimurarorden. What’s up with that, anyway? De hävdar ett de inte gör någonting särskilt men vägrar att berätta? Jag sätter en stor peng på homoerotiska orgier.
Eftersom det är så stort hysch pysch kring allt sådant så kommer ni troligtvis inte få någon särskilt sanningsenlig bild från mig, men desto mer underhållande. Förhoppningsvis snart i en blog nära dig!
Kommentera

