Andra forum

Tänkte bara ta en (ännu en för att vara exakt. Jag är bra på avstickare. Det är lite min grej.) avstickare och prata lite om andra saker än just bokskrivande. Jag är, som nog ingen vet, mycket förtjust i att tecknat, och har en dröm att en dag få rita en serie. Inte någon typiskt svensk serie, som Ensamma mamman (även om jag älskar den serien!) eller Elvis. Nej, jag vill rita någonting i stil med Batman.

Jag vill göra en svensk superhjälteserie i samma klass som Marvel och DC (och ja, jag är väl medveten att kvalitén skiljer sig från lösnummer till lösnummer, men ni vet mycket väl hur jag menar. Jag borde inte ens behöva förklara vid det här laget.), något som kan skaka liv i en industri som ägs av Fantomen och Modesty Blaise. Jag undrar varför Fantomen blivit så stor i just Sverige…

Kommentera

