Vidskeplig

För det första vill jag bara påpeka hur lycklig jag blir av att se att några har svarat på omröstningen.  Den fick mig dock att fundera (som så mycket annat. Jag tänker alldeles  för mycket ibland. Men någon skall ju göra det också. Varför är jag, helt apropå ingenting, dessutom så förtjust i korta och snärtiga meningar? Min gissning är att det är för att de är snärtiga.) på bloggen i stort. Det är redan närmare sjuttio inlägg och frågan är väl om någon orkar läsa allt det här. Jag kan tänka mig att bli mer sporadisk så snart jag fått första boken utgiven, kanske nöja mig med att skriva varannan dag, men det kan dröja ett år. Eller två, ve och fasa. Det är alltså minst trehundrasextiosex (366, eftersom det är skottår) inlägg som nytillkomna läsare behöver ta sig igenom då, förutsatt att jag håller igång.

För det andra tänkte jag bara påminna alla om att det är fredagen den trettonde idag. Om jag inte redan vore vidskeplig skulle jag väl bli det nu… Rent statistiskt sett så händer det ju mer otrevligheter alla andra datum, men det gör det inte lättare. Någon, jag minns i nuläget inte vem, sa förvisso att det händer mindre elände på fredagare de trettonde just för att människor över lag är mer försiktiga då. Men gör mig en tjänst, mina vänner; gå inte under några stegar.

Igår fick jag, för övrigt och helt apropå absolut ingenting, en ny kompis!

Kommentera

