Dagen då skrivargruppen försvann

Här sitter jag nu, ensam (egentligen inte. Det finns fler människor i lokalerna, bara inte samma människor som jag väntar på) och övergiven. Jag har ställts i för ett Mysterium i klass med Sherlock Holmes!

För att ta det hela från början (det brukar vara en fördel. Holmes skulle ha blivit irriterade om jag lät bli och dessutom pepprad min text med meningslösa parenteser… Ja…) är det nu onsdag. På onsdagar träffar jag min trevliga skrivgrupp, som jag presenterade i ett tidigare inlägg. Klockan 15.00 skall vi träffas i vår lokal på ABF (fast folk brukar droppa in lite sporadiskt. Vi får göra sånt i den här gruppen) och sedan ta oss an dagens skriverier.

Denna onsdag var precis som vanligt, bortsett från att jag har klippt mig. Hade jag varit mer fotogenique hade ni fått se en bild. Hur som haver. Jag kom till ABF efter att ha införskaffat dagens lunch; fem inside out, två tamagoyaki och en tofu. Men det var tomt. Klockan var 15.15 och det var tomt! Folk brukar vanligtvis dyka upp i alla fall en kvart innan. Jag tittade på vår fina Facebook-grupp fö satt se om det stod något särskilt om dags dato, men intet ett knyst.

Så, nu sitter jag här med ett svårlöst mysterium på halsen. Dags att dra på mig min deerstalker och ladda pipan med tobak!

Kommentera

