Över tröskeln

Nu närmar vi oss (vi är i det här fallet jag och bloggen. Och ni, älskade läsare, om ni vill. Det är trots allt helt er förtjänst!) med stormsteg nästa träff-tröskel, närmare bestämt fyratusen träffar. Om vi kommer dit idag så blir det tårta!

För att knyta ihop gårdagens säck återfanns en stor del av skrivgruppen en kort stund senare. Jag vet fortfarande inte var de andra var, eller varför jag var så fasligt ensam så fasligt länge. Mysteriet har alltså ännu inte helt och hållet löst, även om det har fått en tillfredsställande upplösning.

Peppen är delvis tillbaka, men skrivandet får återigen stå tillbaka för livet, som slagit till med full kraft. Det är en sådan där dag, när det finns så mycket att göra att jag känner mig mer eller mindre handlingsförlamad. Det blir inte bättre av att ha två brev som skall besvaras och serietidningar som skall beställer. Nåväl, just det låter kanske inte särskilt ansträngande, och det är det inte. Men det, plus allt annat, blir som ett högt torn av Ting som måste överkommas.

Och det är på grund av detta som jag nu kommer att avsluta dagens blogginlägg med ännu en mysig författarfilm från allas vårt youtube. Idag är det ännu en av mina absoluta favoriter, Johan Theorin.

Kommentera

