Vad hände egentligen efteråt?

Ja, med concept art-kursen. Jag är inte något konstnärsgeni (långt därifrån. Faktum är att de gånger jag tecknar något jag blir nöjd med så handlar det mer om tur än om någon faktisk skicklighet. Och jag är av åsikten att det är bättre att erkänna det och öva än att tro mig vara bättre än jag är. Det gäller allt jag företar mig.) men det hindrar mig inte från att sätta ribban ganska högt även där.

Min hemliga dröm, som snart inte kommer att kommer att skriva det här och jag vet genom min fina omröstning att jag har minst tjugotvå unika läsare, är att kunna bli serietecknare. På fritiden, lite som Carl Henrik.

Så, för att peppa konstnärerna inom oss alla så blir det en tecknar-youtube-video(svettigt, det där.) med en av mina absoluta favoritövningsprogram (som tyda.se tyckte att man skulle översätta tutorial med. Jag är inte helt nöjd.), Cartoonblock. Ah, är det inte helt underbart med lat-söndagsinlägg?

Kommentera

