Filmquiztisdag

Jag har vissa saker som jag gör vissa dagar (med undantag för då annat kommer i vägen. Detta ‘annat’ brukar vara jobb och/eller rollspel. Jag har nog blivit lite smått beroende av dem båda.) som exempelvis filmquiztisdag och skrivgruppsonsdag. De senaste veckorna har det av olika anledningar inte blivit något filmquizande och det känns i det närmaste befriande att få göra något åt detta nu.

Räds dock icke! Med mig denna afton ämnar jag ta min älskade padda för att redigera exkrementen ur mina verk!

Hm… det där lät betydligt bättre i tanken. Nåja, jag skall göra det i vilket fall! Jag förfäras nästan över hur opeppad jag har varit den sista tiden utan att själv riktigt förstå det. Jag tycker ju att jag gör saker, hela tiden, men jag inser nu att jag inte har gjort rätt saker. Och ja, i mitt fall finns det rätt och fel saker. Rätt saker är att redigera, fel saker är att… låta bli. Det var det där med självdisciplinen…

Det är nu tisdag och jag ämnar ta nya tag. Det hade varit bättre om det varit måndag, för att få en helt ny start, men jag nöjer mig med en tisdag. Tisdagar är lite förbisedda tror jag. De drunknar mellan hemska måndagen och lillördag på onsdagen. Nu tycker jag att vi alla gör våra tisdagar speciella och fantastiska! Det är inte mer än de förtjänar.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Emelina
    Apr 24, 2012 @ 14:41:39

    Ooh, var brukar du quizza?

    Svara

Kommentera

