It burns!

Kära vänner, bloggläsare och ännu icke bekanta (för jag räknar stenhårt med att vi kommer att bli bekanta. Jag tycker om att ha bekanta!) som läser detta inlägg. Jag har ettbirollen som bränner. Som bränner mer än tusen eldar och som har gjort så ett bra tag.  Det är nämligen så, kära ni, att jag har en sjuhelsikes halsbränna.

”Men så gör något åt det då,” hör jag er nu säga, och med all rätt. Det ärdock inte fullt så enkelt, särskilt inte då jag  befinner mig så långt ifrån mina kära novalucol.  Och jag borde kanske uppsöka min lokala husläkare i frågan, men det tar ju både tid och ork. Ja, jag är en lat prokrastinerare som borde få en smäll på fingrarna för att jag sköter mig så dåligt. Men det har jag inte fått än, så därför kommer jag min vana trogen att fortsätta att lida i tysthet (om vi med tysthet menargnällande och högljutt).

Och vad har då detta med skrivande att göra? Det är inte svårare än så att det är fruktansvärt svårt att koncentrera sig på någonting alls om det bränner och river i halsen. Det är svårt att tänka och att skriva och att tänka och att göra mycket mer än att bara dra några djupa andetag.

Nu har det dock lugnat sig lite och jag skall ta tag i redigerandet igen. Kanske skulle fira med att äta frukost… Ja, det skall jag unna mig!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. N.
    Apr 25, 2012 @ 11:21:04

    Stackare. Hoppas det släpper.

    Svara

Kommentera

