Vårväder

Idag har jag tagit en fruktansvärt lång sovmorgon som avbröts av det omisskännliga ljudet av regn. Ja, mina damer och herrar (jag är ganska säker på att det är både damer och herrar som hamnat här. Om inte annat så kanske det här uppmuntrar de damer eller herrar som läser denna ödmjuka… blog att säga till sina dam- eller herrbekanta att göra detsamma.), jag hör till den sortens människor som älskar regn. Jag tycker om ljudet, jag tycker om färgen på himlen, jag tycker om hur naturen blir mer intensiv. Vad finns att inte gilla?

Detta gjorde det dock omöjligt att somna om och jag tar det som en hint från världen att jag skall gå upp och fortsätta att peta på min bok. Det låter som en bra deal, tycker jag. Jag får regn, världen får en bok. Utöver detta har jag nog fem-sex brev som skall skrivas, lackas och postas men vi får väl se hur det blir med den saken. Prioriteringarna lutar åt bokhållet.

I övrigt håller jag nog på att bli förkyld. Jag har lekt med ödet lite för mycket på sista tiden och umgåtts på tok för mycket med redan förkylda kamrater. Ja, jag får helt enkelt skylla mig själv. Jag får väl nöja mig med att veta att jag har massa karmapoäng att samla in.

Kommentera

