The Avengers

Vad kan jag säga? Det var fantastiskt. Jag skrattade, jag grät. Jag lade huvudet lite på sned, jag sneglade mot mina medbesökare för att få deras reaktion. Inte sedan en viss Tinker, Tailor, Soldier, Spy har jag sett en film som var så värd sitt pris. Jag vill redan se om den, gärna två gånger, trots vissa hjärtslitande scener.

Ack, ni superhjältar som svävar över himlen,
Ack, ni Asgårdinvånare som hälsar på från fjärran planet.
Varför gjordes det ej två filmer på en gång?
Avengers, ni föräras ett ode som ej gör er rättvisa.

Ack, ni superhjältar som kläcker fyndiga kommentarer,
Ack, ni Asgårdinvånare som bråkar så med varandra.
Varför kan vi inte bara vara vänner?
Avengers, ni  föräras ett ode som borde varit bättre.

Ack, ni superhjältar med Captain America i täten,
Ack, ni Asgårdinvånader som trots allt är bröder.
Varför var filmen så fruktansvärt kort?
Avengers, ni föräras ett ode som skrivits med kärlek.

Nörd? Jag? Jag har ingen aaaaning om vad ni talar om.

Kommentera

