Sammanträffanden

Det var lite lustigt (eller läskigt. Det beror lite på hur man väljer att se på det.) då jag idag köpte senaste numret av tidningen Skriva och upptäckte att den hade tagit upp karaktärsskapande då jag igår skrev om karaktärsutveckling. Om jag inte redan sagt det så gör jag det nu; skaffa den tidningen! Det finns otaliga böcker om att skriva böcker (till och med böcker om att skriva böcker om att skriva böcker. Exempel står att finna i senaste Skriva.) och alla har de sina kvalitéer, men det är helt underbart att ha en tidning som kommer ut kontinuerligt. Nya nummer, nya insikter.

Även denna helg kommer att vara hektisk. Mina trevliga brevlajvsvänner kommer på besök och jag misstänker att det inte kommer att bli mycket tid för bloggande. Jag skall dock göra mitt bästa, det kan jag lova er!

Kommentera

