Vikten av att glädjas med andra

Det är inte något jag är det minsta stolt över, men kanske lika bra att erkänna redan nu. Jag är missunnsam. Inte alltid och inte mot alla, men det finns stunder (som väl är mer sällan än ofta. Vilket väl på det stora hela inte gör så mycket skillnad.) då jag verkligen inte kan förmå mig själv att glädjas med vissa människor.

Idag är inte en sådan dag, tvärtom! Inatt, då jag satt och våndades över mitt värkande tandkött (jag skall till tandläkaren på fredag och hoppas då på det bästa.) och väntade på att min vetekudde skulle bli färdigvärmd, läste jag i GP att Johan Theorins böcker skall bli film. Jag tror inte att jag blivit så glad å någon annans vägnar på mycket länge, och i sanningens namn lite å mina egna också. Jag vill verkligen se de här böckerna filmatiserade. Som om det inte var fantastiskt nog visade det sig dessutom vara Daniel Alfredson som inte bara är en utmärkt regissör utan även äldre bror till min absoluta favoritregissör Tomas Alfredson. Inser ni hur fantastiskt det här är?

Okej, nu skall vi lugna ner oss ett par hekton. Det finns faror med entusiasm och tidigare erfarenheter har lärt mig att det är säkrare att inte vänta sig för mycket och bli glad för det lilla än att få sina förväntningar krossade. Men jag tror på det här, det gör jag faktiskt. Och jag hoppas att jag också har tur med regissören när mina böcker blir film. Eller TV-serie. Jag är flexibel.

Det här var riktigt inspirerande. Smärta till trots skall här börja skapas och planeras inför en filmisk framtid! Drömma kostar ingenting…

Kommentera

