De svåra besluten i livet

Dessa brukar vara lite mer livsavgörande , men behöver inte vara det. Svårt har väl aldrig varit synonymt med världsomvändande och radikalt? Dagens svåra problem (eller i-landsproblem. Fast det är det väl inte riktigt heller…) är huruvida jag skall gå till skrivgruppen innan jag åker och spelar rollspel. Jag älskar min skrivgrupp, tro inget annat, men den är mycket duktig på att prata entusiastiskt, vilket också är mycket trevligt. Det är dock inte lika trevligt om man, som jag, har svårt att koncentrera sig när det pågår intressanta diskussioner som man vill vara en del av.

Så, frågan är alltså snarare om jag skall redigera hemma eller i skrivgruppen innan jag åker och spelar rollspel. Just nu lutar det mer åt att göra det förstnämnda eftersom jag är lite klädsamt seg. Det regnar ute, helt underbart. Få ljudmattor är lika behagliga som regn, och om det skulle råka vara soligt ute har vi alltid den fantastiska hemsidan RainyMood, som Mia en gång för längesedan introducerade mig för. Ibland kan jag fastna på att bara sitta och titta på den regniga rutan och molnen som långsamt seglar förbi bakom den.

Egentligen är det nog att likställa med att ha TVn på i bakgrunden. Det är ett lågt ljud som inte gör mycket mer än att bygga en vägg för att hålla kvar tankarna vid skrivandet. Ett imaginärt rum där tankarna får stanna vid det som är väsentligt. Jag blir också tydligen lite mer poetisk när jag lyssnar på regnljud. Det hade jag ingen aning om.

Kommentera

