Fobier

Jag tänkte försöka vara sådär folklig och öppen, som man skall vara (det verkar i alla fall populärt. Jag tycker om när andra är det, och då skall jag minsann inte vara sämre själv!), och berätta någonting om mig själv. Jag är, ser ni, nämligen mer än bara ett namn, en blog och blåmärken.

Så idag, i det första inlägget i (kanske) en rad för att ge lite insikt i vad det är för människa ni har att göra med här, tänkte jag avslöja att jag har en fobi. Jag har nog ganska många, men jag börjar med en för att inte gå ut med full kraft direkt. Jag är rädd, eller ogillar i alla fall, hård vind.
”Men,” tänker ni nu, ”vad är det för fel på dig? Du bor i Göteborg, det är vindens stad!”
Och ni har rätt i det kära läsare. Jag har verkligen inte den blekaste aning varifrån den där fobin kom, det första jag minns av den var att jag skulle gå hem från en kamrat när det blåste full storm. Jag var nog nio eller tio år gammal och kom till en allé där gigantiska träd skilde gångvägen från en stor gräsmatta. Jag minns att jag stannade där, tryckt intill ett av de här träden, och såg upp, såg hur det som skulle vara orubbligt och beständigt vajade likt en ung björk för vinden.

Så, nu vet ni det! Något jag heller inte tycker om är spindlar så därför tänkte jag vidarebefordra en helt fruktansvärt fängslande låt om desamma. Nästan lika svår att bli av med som Pink, fluffy unicorns.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sivtapper
    Maj 21, 2012 @ 13:46:13

    Jag har också spindelfobi. Ihhhh. Den videon var nästan värre en spindelfobin dock. Blivit något bättre med åren, liksom min höjdskräck.

    Svara

Kommentera

