Förkylningar hör ej sommaren till

Inte i min värld, i alla fall. Trots detta verkar förkylningen (eller vad det nu är. Än så länge är det bara halsont, men det är tillräckligt för att döda inspirationen och orken.) envist vilja hänga kvar och jag kan inte göra mycket mer än att stå ut.

Det var den korta krönikan som var hämtad ur verkligheten idag. Eftersom det nu är jämnt mellan verklighetsberättelser och skrivartiklar tänkte jag få med dem båda två. Vad gäller skrivande har ju detta tyvärr blivit lidande på grund av den osolidariska förkylningen som inte visar någon som helst hänsyn till er, mina kära bloggläsare. Den sitter där och fnissar, hånar mig.
”Höhö,” skrattar den. ”Jag mår prima! Hur var det du sa att du mådde, sa du?”
Och medan jag kastar hårda tankar på den tvingas jag sorgset inse att det nog inte blir mycket till artikel idag. Jag beklagar och skäms över detta.

Kommentera

