Säsong två

Det var inget långt säsongsuppehåll (från rollspelet. Fokus, mina vänner!) ty ikväll bär det av igen. Nytt för den här säsongen är att jag ska spelleda ett äventyr. Spännande? Ja. Läskigt? Oja! Det är inte alls samma sak att skriva en bok som att leda ett äventyr. Att skriva en bok är tryggt, det är bara jag som bestämmer och bara mig jag måste ta hänsyn till. När man spelledet måste man ta människors fria vilja i beräkningen och människor är lite speciella ö det viset att de sällan gör som man vill att de skall göra. Det går ju an när man är spelare och bara behöver ta ansvar för sig själv, men betydligt svårare som spelledare.

Så det är vad jag oroar mig för. Skall varva mellan att planera äventyr för bångstyriga spelare och redigera mina trygga böcker. Det är min plan för sommaren, vad skall ni göra?

Kommentera

