En riktig cirkus

För det första så måste jag meddela att det finns en cirkus i närheten! Och det är bra, för jag gillar cirkusar (och tänker verkligen inte göra det här till ett ”de plågar sina djur och därför bojkottar jag dem”-inlägg. Jag vet inte hur cirkusdjur behandlas eller mår och till dess så tänker jag inte säga varken bu eller bä i frågan. Och ni behöver inte upplysa mig, även om tanken är god, jag kan invänta ett inslag i Uppdrag granskning. Som kanske redan kommit. Usch, så otrevlig den här parentesen låter.) och har inte varit på en på mycket länge.

För det andra så har jag hamnat i ett underligt flöde. Inspirationen rör sig i ett litet moln kring mig, ibland bara ett dis och ibland så tjock att jag inte ser något annat. Tyvärr har den centrerats kring rollspelskampanjen den sista tiden och endast tagit sig visuellt uttryck. Det är svårt att komma sig för att skriva när det enda man kan tänka på är någon annans historia. Men jag jobbar på att hitta tillbaka. Mer deadlines är nog ledorden jag behöver hålla mig till, men det är svårt såhär på sommaren. Plötsligt verkar jag har så mycket att göra att jag knappt vet var jag skall börja. Jag misstänker dessutom att jag återigen kan ha trippelbokat några dagar.

Kommentera

