Minnen

Denna outtömliga källa till inspiration, detta hav i vilket ständiga strömmar av tankar evigt kretsar för att föra oss längre från strand. Låter bra? Nej? Nåja, jag är ingen poet (hör och häpna! Eller kanske inte häpna…) men minnen tenderar att driva åt det mer svävande hållet.

Igår hade jag en fantastiskt trevlig dag med Nina. Vi gick på museum och åkte till Hisingen och sedan tillbaka till fastlandet för att där ta en promenad i mina hemkvarter innan vi tittade på TV och ritade. Så skulle hon få låna en dator också och den enda som fanns till hands var fars första laptop, den jag hade som backup när alla mina PC-datorer gick sönder (ni kan vara lugna, jag har Mac igen). Och jösses, säger jag bara. Jag har inte använt den på mycket länge och jag fick nästan hjärtstillestånd av allt som kom tillbaka. Minnen som jag verkligen inte ville ha tillbaka. Alls. Truman? Nej, inte alls. Men många gamla manus, gamla bilder.

Så, för att avsluta blogginlägget lite gladare; ikväll är det födelsedagskalas för Tobbe. Hipp hipp!

Kommentera

