Rekognoseringstur

Befinner mig i skrivande stund i Falkenberg efter en fantastiskt trevlig konsert igår (Nationalteatern och Torsten Flinck, bland andra. Det var verkligen en upplevelse!) som avslutades med en sovmorgon idag. Med hjälp av välvilliga släktingar har jag dessutom fått lite nya idéer till nästa bok. Ett citat som ej bör underskattas är det från brodern. ”Två människor flyter i ån [Ätran], och det kan ju inte vildsvinet ha gjort!”

För er som är rädda för spoilers kan jag lugna er med att det inte var vildsvinet som gjorde det, och i den mån någon skall flyta i ån så kommer det vara betydligt mer än ett vildsvinsöverfall. I vilket fall som helst så har jag en uppsjö nya idéer. Årets roman kommer att bli något i hästväg. Det är i alla fall vad jag hoppas på.

Idag blir det, förhoppningsvis, improteater. Har inte hört någonting från de som skulle ha det, så jag är lite osäker än. Men tummarna är hållna!

Kommentera

