Det går fort när man har roligt

Jag slogs just av den fruktansvärda insikten att det snart är november. Snart har ett helt år gått sedan sista skrivutmaningen och var är jag? Var har jag kommit? Svaret är här (kanske inte helt otippat. Här är där man är.) och ingenstans.

Inom fem månader måste nästa synopsis vara klar och trots min brors vänliga hjälp har jag inte kommit mycket längre på den punkten. Att jag den senaste tiden dessutom fått ett socialt nätverk att röra mig i gör inte saken bättre. Hur hinner människor med allting? Jag är dubbel- och trippelbokad mest hela tiden, känns det som. Inte för att jag klagar, det är trevligt när det väl fungerar.

Så, nu skall jag försöka ta vid där jag stannat i allt vad redigering och planering heter. Frågan är bara hur det skall pusslas in mellan födelsedagsfester, jobb och rollspel. Tecknande och måltider får helt sonika ta ett litet steg tillbaka, för ändamålet. Ibland får man offra lite för att kunna ta sig framåt.

Och helt apropå ingenting är det underligt hur jag, då jag bestämt mig för att cykla igen och därför inte köpt nytt spårvagnskort, åker buss mer än någonsin tidigare. Jag misstänker att notan på SMS-biljetterna kommer att överstiga femhundra kronor. Aj, säger vi om det.

Kommentera

