Ljudböcker

Jag är nog inte den enda aspirerande författaren som redan har tänkt så långt. Ljudböcker (vilka jag förespråkar starkt. Jag är nästan lite hemligt kär i dem.) har gjort det betydligt lättare för en bok att nå ut till massorna. Men jag vet inte om det hör till vanligheterna att redan innan första boken är färdig ha bestämt vem man vill ha som uppläsare.

Jag hade några drömnamn tidigare men har bestämt mig för att nöja mig med lite enklare kriterier. Min dröm är att mina böcker skall läsas upp av en förhållandevis ung, manlig skådespelare. Detta är inte enkom för att det är den typen sv skådespelare ytliga jag föredrar, men för att huvudpersonen är en karl. Det bör väl noteras att jag inte tycker att inte kvinnor kan läsa upp böcker med manliga huvudroller, men jag tycker att det inte skulle passa just mina böcker.

Nu skall jag bara lista ut vem.

Kommentera

