Folklig

Medan jag sitter och redigerar i godan ro slår mig tanken (hårt och brutalt. Som en tanke skall slåss.) på hur olika författare är mot sina läsare. Det finns olika typer av författare men jag väljer att rikta in mig på några få grupper:
Den folkkära
Den arroganta
Den ödmjuka
Den anonyma

Jag tänker inte gr några exempel på någondera gruppen, ingen nämnd och ingen glömd. Anledningen till att jag kom att tänka på sett var dock att jag häromdagen slogs av hur en av de folkkära författarna hade förvandlats till en av de arroganta. Det kom lite som en chock och jag har nog ännu inte helt hämtat mig.

Det är lite som att se ett syskon man ser upp till göra något korkat. Kan jag få tillbaka lite av min illusion, tack?

Kommentera

