Tvångstankar

Jag har några tvångstankar (vilket jag inte skäms över. Tvärtom! Utan dem skulle jag inte få mycket gjort.) som alltid ligger där i bakhuvudet och maler. Jag tycker inte direkt illa om dem, några har jag rent av nytta av, men så finns det vissa som får mig att sucka av trötthet. En av dessa är att jag måste läsa klart en serie, oavsett om den är bra eller dålig. Vem vet, den kan ju bli fantastisk framåt slutet.

Det blir de sällan. Istället sitter jag sär och plågar mig igenom en fruktansvärd bok som jag inte får ut något av alls.

Men nu skall vi inte vara bittra! Idag har jag cyklat ut till Särö och njutit av frisk luft, samt fått grundidén till nästa bok. Igår var underbara Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg på besök i butiken för signering. Om ni inte redan läst deras böcker Cirkeln och Eld så rekommenderar jag dem varmt! Otroligt välskriven urban fantasy som passar från högstadiet och obegränsat uppåt, män som kvinnor.

Det blev inte så bittert alls till slut. Och det passar mig utmärkt!

Kommentera

