Inspiration

Idag såg jag, Nina och Maria på Donnie Darko. Det finns få filmer som (för mig. Vilket det väl egentligen inte borde råda någon tvivel om.) är en så stor blandning av känslor. Där finns inspirationen som får mig att vilja skriva boken, den fascinerande rädslan över att en dag uppleva vad han upplever. Och obehaget. Jag är så oändligt förälskad i känslan av romantiskt obehag som porträtteras i den filmen.

Nu skall jag åka hem och göra något av alla mina intryck. Woohoo!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. N.
    Jun 24, 2012 @ 12:54:57

    Det är en underbar film! (Med bra soundtrack med.)

    Svara

Kommentera

