Tandläkarchocken

Jag kom dit i tron om att det bara var en uppföljande rutinkontroll. Jag kom dit i god tro. Jag kom dit vid gott mod, men ack vad jag skulle bedra mig.

Till att börja med kan jag väl säga att jag tycker om min tandläkare (de hör väl annars, tillsammans med lapplisor och biljettkontrollanter, till en yrkesgrupp som får ta onödigt mycket skit. Man skall vara snäll mot människor, vad de än jobbar med, när de bara försöker göra sitt jobb!) som är en mycket trevlig kvinna, och jag har väl intensitet tandläkarskräck, även om jag inte uppskattar smärta och obehag. Idag var det dock chocken som var det värsta.

Jag fick slå mig ner och vänta, för att sedan höra min tandläkare säga något i stil med ”Ja, vi får se om vi borrar både över och under.”
Borrar? Vadå borrar?

Det var nog lika bra att jag chockades så tidigt, på så vis hade jag inte tid att grubbla och våndas. Jag mår bra nu. Tänderna mår bra nu.

Kommentera

