Bokfrustration

Eller kanske bara skapandefrustration i allmänhet? Under helgen har jag (utöver mycket annat. Det har varit både skrivande och ritande och läsande och tittande.) hittat så oändligt mycket som jag önskar att jag hade gjort. Böcker som jag önskar att jag skrivit, bilder jag önskar ha tecknat, musik jag önskar ha komponerat och karaktärer jag önskar ha skapat.

Plötsligt känns allting jag gör som en blek kopia av allting jag skulle vilja göra och jag kan inte låta bli att undra om det verkligen inte blir bättre än såhär. Ger övning verkligen färdighet?

The trick, William Potter, is not minding that it hurts.

Kommentera

