Gripen av galenskap

För det är lite så det känns. Jag redigerar och redigerar (det är lite så det känns i alla fall. Som att jag inte gör annat… även om det är just annat jag gör.) men kommer aldrig till dörren. Istället snubblar jag över formuleringar som känns barnsliga, lösa trådar i handlingen och min huvudperson är en vekling. Det har förvisso sin förklaring i att jag jobbar med långsiktig karaktärsutveckling, men bortsett från det.

Eller så kan det vara så simpelt som att jag har förlorat lite självförtroende. Aldrig mer skall jag vänta så länge med att redigera! Redigeringar skall ske förhållandevis snabbt, medan tron på det man skrivit ännu är stark. Det tror jag på.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Myra Windahl
    Jul 08, 2012 @ 21:16:56

    Åh vad bra att du redigerar! Jag har precis börjat sammanställa en lista över alla småsaker man ska ha i tankarna och kolla upp medan man redigerar. Om du har ork över får du gärna titta och komma med tips på kompletteringar i min sorgligt ofärdiga lista. (Här är direktlänken så slipper du gå via min blogg – http://myrawindahl.blogspot.se/p/check-lista.html)

    Svara

Kommentera

