Ett stort avslöjande

Idag blir det inte heller så mycket om skrivande (för det vore ju synd om jag kunde återgå till min ursprungliga tanke. Skäms på mig!) men detta, och det är här det stor avslöjandet dyker upp, har delvis att göra med att detta skrivs på en iPhone, på en buss. Inte den optimala skrivmiljön.

Jag lyssnar återigen på en bok som är mer tvång än nöje och kan inte låta bli att undra; vad är egentligen vitsen med seglarskor? Förlåt mig, ni som älskar dem, men vad tänkte den förste designern egentligen? Troligen att de skulle vara praktiska att använda på en båt och redan där har jag besvarat mina egna frågor. Men ändå… De är ju inte snygga. Tycker jag. Särskilt inte på land. Det är som att ha bowlingskor utanför en bowlinghall.

Kanske är det sim verkligen stör mig att de har snören av läder. Det är fasligt opraktiskt om man vill dra åt. Jag vill att mina skosnören skall vara åtdragna.

Kommentera

