Kill your darlings

Detta är nog mitt största problem när det kommer till redigeringen av mina böcker. Jag vill gärna tro att jag inte skriver någonting som är onödigt, men så snart jag går igenom texten ser jag nästan bara saker och ting som andra skulle kunna vilja skära bort. Som jag tidigare skrivit har jag en tendens att vilja låta allting ta sin tid, som Johan Theorin. Fangirl, javisst! Men ibland blir jag osäker på andra förstår det.

Nu lät det fasligt pretentiöst, men det är på intet sätt så att jag anser mig vara en svår författare, tvärtom. Jag är nog ganska lättläst. Dock har jag så fruktansvärt svårt att skära i texten. Dåligt av mig!

Kommentera

