Struktur

Som författare, om än ej utgiven, tycker jag om struktur. Jag tycker om ett organiserat kaos där jag har kontroll utan att behöva ha ordning. Det var i alla fall mitt forna jag. Sedan jag började arbeta i bokhandeln så har jag blivit näst intill besatt av att ha ordning. Böckerna skall vara i strikt bokstavsordning, än så länge inte genreordning, och manga, serier och skönlitterärt var för sig.

Idag stod jag inte ut längre. Jag röjde som en dåre, bytte plats och har byggt fyra fina ”att sälja”-högar. För första gången sedan jag började störa mig på oordningen i mitt heman känns det bra. Jag tror att jag börjar bli gammal på riktigt…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. N.
    Sep 10, 2012 @ 03:50:02

    Vad bra! Jag tror de flesta behöver något system. Själv har jag ett som kanske inte är omedelbart uppenbart för alla… men det är där.
    Något skojigt i dina ”att sälja”-högar?

    Svara

Kommentera

