Något att se fram emot

Medan november snabbt kommer närmare och jag känner mig allt mer handfallen då det kommer till nästa bok kan jag ändå se ett ljus i den bistert mörka tunneln. Idag börjar nämligen musikalimprokursen! Hurra! Jag har sett fram emot den här ett bra tag men insåg till min fasa för några dagar sedan att jag kommer att missa ett tillfälle. Kursen ligger på torsdagar och något som också ligger på en torsdag i år är första november.

”Ack och ve!” tänkte jag, till dess att jag insåg något. Jag behöver inte alls missa ett kurstillfälle, jag måste bara skriva på 50 000 ord på arton timmar eller mindre. Det är årets mål. Om jag lyckas med det (vilket jag inte tror för det är dryga tre timmar mindre än sist) så kan jag vara stolt för evigt! Nu börjar Peppen och Hastighetsövningarna. Årets synopsis måste vara oändligt utförlig och jag måste verkligen… verkligen sluta med sådana här utmaningar. Jag kommer skriva ihjäl mig.

Kommentera

