Nebulosor

Jag har lite svårt att släppa det här med nebulosor. För det första har jag blivit mäkta besviken över att färgerna tydligen inte alltid syns med blotta ögat ens i ett teleskop. För det andra så är det så horribelt läskigt stora. Hur kan man inte älska det?

Det här är vad jag vill skriva i årets bok. Jag vill skriva en bok som förmedlar samma känsla som jag får när jag ser nebulosor och jag vet verkligen inte ur jag skall lyckas med det. Ja, det är årets stora utmaning. Och jag har inte den blekaste aning om hur jag skall lägga upp det. Något förslag? Troligtvis kommer det väl att lösa sig så snart jag kan koncentrera mig ordentligt. Till dess får ni se ännu en bild av min kompis Hubble.

Kommentera

