Gamla klassiker och nya bekantskaper

Idag såg jag, mor, far och kära faster Moln över Hellesta, en svensk klassisk thriller när allt är som bäst. Efter detta var det premiär för Fjällbackamorden och jag slits mellan besvikelse och förtjusning. Besvikelse för att det inte alls bygger på böckerna och för att de tagit bort min favoritkaraktär (som var enda anledningen, tycker jag, att bara stjäla karaktärerna och göra lösryckta avsnitt med dem) och förtjusning för att det är en svensk version av Morden i Midsomer. Och det är en serie jag tycker om. Ack, vilket dilemma!

Kommentera

