Författartips

Vi kan börja med den lämpliga sexmånadersuppdateringen. Nej, jag har inte blivit utgiven än och nej, förlagen verkar inte vara några större fan av mitt manus. Jag vet inte riktigt vari felet ligger, för, nästan precis som Jonas Jonassons morbror Hans sa, värre skit än det där har givits ut.

Nåja, man skall inte vara bitter utan bara fortsätta jobba! I väntan på att få svar och veta vad jag skall rätta till har jag börjat söka nätet runt efter författartips. Någonstans måste ju det där magiska tipset finnas, det som är svaret på alla frågor. Vad är det Läckberg, Mankell, Meyer och James har gemensamt?

Jag söker och vad finner jag? Ingenting. Det är inte så att det inte finns tips för författare, men allt som oftast är det saker jag redan har gjort, redan har försökt. Och alldeles för ofta är det skrivet av bittra människor som talar illa om andras verk, det är inte en sådan människa jag vill ta emot tips ifrån. sist, jag är väl också lite klädsamt bitter, men det är snabbt övergående och jag har självinsikt nog att vet att jag bara har mig själv att skylla. (Sa jag att jag är ödmjuk också?)

 

Jag fortsätter att skriva och vänta och fundera. Och förhoppningsvis blir jag bättre på att uppdatera också. ^_^

Kommentera

