Sol och klarblå himmel

När jag inte skriver så jobbar jag. Ett sådant där bra, riktigt jobb. Därmed inte sagt att jag inte fyller dagarna med böcker i alla fall, bokhandlare som jag är. Det mina två sysselsättningar har gemensamt, bortsett från att kretsa kring böcker, är att de oftast går ut på att vara inomhus.

Skrivandet är lite mer flexibelt, men alla som har försökt att sitta i solen med en dator vet hur irriterande det är med solblänk i skärmen.

Men sitt i skuggan då?

Jo, Vän af Ordning, det finns lösningar, men även i skuggan är det svårt att få samma fina skärpa som inomhus.

Du kan ju öppna ett fönster i alla fall.

Vän af Ordning tystnar aldrig. Vän af Ordning är mitt gissel. Vän af Ordning ser Dig. Vän af Ordning sover aldrig.

Kommentera

