Betygsatt

Det är det här med novelltävlingar… Det har blivit en del sådana, en gav mig en plats i novellsamlingen Kärlek i maskinernas tid, ännu ej utgiven, en annan gav mig betyg på två noveller. Av 60 fick jag 44, respektive 46 poäng. Ja, så oimponerande är jag. Däremot så var det, till mitt försvar, bara någonting som jag klämde fram på en timme, vilket väl säger mer om mig än dem.

Jag funderar lite på det där nu, att bli betygsatt. Det hade varit skönt om man alltid fick ett omdöme när man var med i novelltävlingar. Och ja, jag säger man. Man som i människa och generaliserande och alla måste inte tycka så men jag får utgå ifrån mig själv som världens mittpunkt. Det fanns tre kategorier; att fängsla en läsare i genren, originalitet och språk. På den ena fick jag, av 20 poäng, 14, 14 och 16, medan jag på den andra fick 16, 16 och 14. Jag är alltså en Femton. En lite över medel. Det känns rätt gött ändå.

Nu skall jag skriva klart lite fler noveller och hoppas på att få fler omdömen och kunna utvecklas och allt det där andra som gör livet värt att leva! Jag ska kanske rent av dricka lite varm choklad… Ja… Varför inte?

Kommentera

