24601

Som Jean Valjean sa, vem är jag? Är jag ett geni eller raka motsatsen? Är jag uppgiven och bitter eller har jag fått en nytändning? Och vad föder alla dessa existentiella frågor?

Jo! Det är snart dags för NaNoWriMo, årets stora skrivarmånad, och efter föregående inlägg har jag inte kommit längre än att jag har givit upp på mitt gamla manus. Min gamla värld. Ni vet, den där med över tusen sidor och fem miljoner tecken. I alla fall så lutar jag nu åt att göra Syrenholmen, ni vet, den där novellen som inte vann, till en roman. Som jag ser det så kan det gå åt två håll. Bra eller dåligt. Än finns tid att ändra mig, men ju mer jag tänker på det, desto mindre inspiration har jag till att göra någonting. Så då blir det till att gå den enkla vägen. Den breda vägen.

I övrigt inbjuder jag er alla att ta en tur till Facebook för att stödja Livs och mitt nya improprojekt med en like eller två. Miskatonic improversity, skräckimpro när det är som allra bäst!

Kommentera

