Signering i Sollentuna och författarappar

Så var det gjort. Mitt livs första signering. 25 oktober 2014 hände det. Jag kände mig malplacerad och tafatt, men samtidigt sådär mysig som du bara kan känna dig när du signerar en bok där en novell du skrivit finns med. Det är en särskilt känsla som ej skall förväxlas med andra mysiga känslor, som exempelvis att signera en egen bok, dricka varm choklad med pepparmint eller stå på scenen i applådtacket efter en bra föreställning.

Jag antar att det här betyder att jag får kalla mig riktig författare nu. Det känns också mysigt, en helt annan sorts mysigt.

Vidare har jag nu skrivit klart synopsisen till årets NaNoWriMo. Den blev klar igår, ungefär samtidigt som jag blev påmind om novellen som skall vara inskicakd 31/10. Så nu skall den skrivas. Men det känns bra, det här. Riktigt bra.

För övrigt är jag på jakt efter någon bra skrivapp till iPadden. Jag är inte alls särskilt förtjust i att skriva på den, men det är bättre än att ta med findatorn ut och gå. Om någon har något bra tips så säg gärna till =) Låtom oss nu alla peppa inför årets skrivarmånad!

Kommentera

