Novelltävling

Så är den andra av tre januarinoveller klar. Och jag går in på tidningen Skrivas hemsida. Jag fyller i anmälningsformuläret. Jag rättar stavfel. Jag läser igenom och rättar igen. Och skickar.

Jag väntar en sekund innan jag får ett bekräftelsemail. Där står min text. Där står min titel. Och jag, min spårtratt, har stavat fel på min egen titel. Mitt i eländet finns det en söt smak av vemod. Där satt jag och gjorde mitt bästa bara för att allt skulle bli bra och så snubblade jag över mina egna fötter. Tokigt!

Kommentera

