Våren är kommen

Jag hör till de mer tråkiga författarna, de som tycker att vår och fint väder är någonting för det skrivna ordet, men skall hålla sig borta från verkligheten för att ge mig tid och ro att sitta inne och skriva. Jag verkar i stunden också vara en av dem som har svårt för skiljetecken och lätt för långa meningar…

Idag är det dock annorlunda! Idag är vädret snudd på magiskt, himlen blå och luften sval och frisk, som mormor säger. Jag diggar det.

(Jag verkar också vara den sortens författare som använder förlegade uttryck som ”digga”. Och onödiga paranteser.)

20150303-103106-37866022.jpg

Kommentera

