Refuserad igen

Ja, titeln säger väl allt egentligen. Återigen är det en antologi som inte vill ha mig, för det är trots allt svårt att inte ta det personligt. I det här fallet hade jag bara nätt och jämnt hållit mig till kriterierna, men det var bra skit. Tillräckligt bra för lite rule bending. Trodde jag.

Självklart är det inte personligt. Juryn känner inte mig. Det är inte för att det är just min text som den blir refuserad. Eller? Det är ju trots allt för att det är just jag som har skrivit den som den inte är antagen, även om jag inte är ensam i mina avslag. Min text är ju fortfarande min text. Och det svider lite extra att jag aldrig tycks skriva bra nog för de genrer som jag verkligen vill skriva.

Det blir nog lite choklad på det här. Choklad och promenad.

20150312-230824-83304000.jpg

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. skymningssang
    Mar 13, 2015 @ 12:20:47

    Blä! Men kom ihåg att du fortfarande tror på din text. Kanske hittar den sitt forum någon annanstans. Eller för att uttrycka det annorlunda: NEVER SURRENDER!

    Svara

Kommentera

